förvirrad,

Jag mår faktist mycket bättre nu, är nog solen som påvärkar mig. Jag är inte arg på mina föräldrar, dom kan inte hjälpa att dem fått en sån här dotter som jag, jag förtjänar det för att jag är så pass värdelös som jag är. Jag menar, vem fan vill ha en dotter som är värdelös? Ingen! Dom sköter det rätt bra ändå tycker jag..

Och en till sak. Föräldrar som slår sina barn. Jag blev slagen av båda mina föräldrar, mest pappa men mamma kunde också smälla till mig när jag var riktigt jobbig, borde jag inte hysa av respekt för dem? Vara rädd för att göra dem besvikna och arga? Men jag känner inte så. Jag känner att jag vill något sätt straffa dem för det de gjorde mot mig. Men saken är den att jag mår inte speciellt dåligt av att dom slog mig. Jag tror jag förtjänade det igentligen, var en ganska jobbig unge ändå. Men ändå vill jag på något sätt straffa dom? Är inte det helt sjukt. Jag är asså helt förvirrad. Min bror är helt tvärtom mig, han är lugn, lyssnar precis på allting de säger och gör allting för att dem inte ska bli arga på honom. Eller, han är inte sån mot mamma, men mot pappa. Han har en jävla massa respekt för pappa. Borde inte jag vara mer som honom? Varför är jag inte det? Pappa tycker jag borde det, fast pappa tycker jag borde vara allt utom just vad jag är. Jag vill också vara allt just utom vad jag är, men sån tur har man inte. Fan också. Haha. Allting är så himla förvirrande så jag vet inte vad jag tycker. Så, detta inlägget blev väldigt meningslöst, finns ingen poäng i det.  ajjja .

kram.

Kommentarer
Postat av: Joanna

svar: förstår hur jobbigt det måste vara :( men tänk att det är över nu och det var bara ett litet steg upp på en liten "pall" med några krumelurer på.



appropå det där med att bli slagen, många anser ju att slaget är i uppfostrande syfte - man förknippar ens handling med något dåligt (straffet -> slaget). men jag tror att ju fler som slår desto fler kmr det bli. man lär sig att när någon inte gör som man säger så har man rätt att slå den för att den ska lära sig vad man sj vill (alltså omedvetet tror jag man får lite av den här tankebanan inom sig).



jag är helt emot att slåss, misshandel och sådant! och jag tkr du ska stå på dig och aldrig någonsin anse det vara okej för någon att slå någon - inte dig sj heller!

2009-03-17 @ 14:38:32
URL: http://livetsomjoanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0